Inowrocław (niem. Hohensalza). Nie wszyscy wiedzą, że w mieście tym w okresie od 1912 do 1962 roku istniała komunikacja tramwajowa. Może to świadczyć o znaczeniu tego ośrodka miejskiego. Wprawne oko turysty po dzień dzisiejszy może odnaleźć w przestrzeni miejskiej ślady po linii w postaci ozdobnych mocowań trakcji elektrycznej (rozetek) do budynków widoczne na poniższych zdjęciach.
Chcąc upamiętnić tą linię w 2005 roku sprowadzono ze Szczecina wagon Konstal 4N, który można już podziwiać tuż przy rynku. Ciekawym jest jednak fakt, iż linia tramwajowa w Inowrocławiu miała szerokość torów 1000 mm, a nie 1435 mm, jak to jest w przypadku Szczecina. Plotki głoszą, że wstępnie tory na których miał stanąć ten tramwaj wykonano w prawidłowej szerokości, jednak wykonawca musiał je poprawić do szerokości obowiązującej w Szczecinie. Dla osób zainteresowanych tematem historii tramwajów w Inowrocławiu polecam odwiedzenie profilu na FB.
Chcąc upamiętnić tą linię w 2005 roku sprowadzono ze Szczecina wagon Konstal 4N, który można już podziwiać tuż przy rynku. Ciekawym jest jednak fakt, iż linia tramwajowa w Inowrocławiu miała szerokość torów 1000 mm, a nie 1435 mm, jak to jest w przypadku Szczecina. Plotki głoszą, że wstępnie tory na których miał stanąć ten tramwaj wykonano w prawidłowej szerokości, jednak wykonawca musiał je poprawić do szerokości obowiązującej w Szczecinie. Dla osób zainteresowanych tematem historii tramwajów w Inowrocławiu polecam odwiedzenie profilu na FB.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz